Dag 11, etappe 8, Albuquerque - Holbrook - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Rob Mensink - WaarBenJij.nu Dag 11, etappe 8, Albuquerque - Holbrook - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Rob Mensink - WaarBenJij.nu

Dag 11, etappe 8, Albuquerque - Holbrook

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Holbrook

WAT EEN DAG WEDEROM !!!!!
Het is haast niet te beschrijven wat we vandaag allemaal gezien hebben. Zonder het zelf gezien te hebben kun je je geen voorstelling maken van wat de foto's vertellen. Ik zal proberen het toch te doen.
Vanmorgen om 09:00 vertrokken uit ons hotel. Nog een heleboel ballonnen in de lucht gezien. Die waren al om 06:00 de lucht ingegaan. Boven ons sliep iemand die hier al om 04:00 uur naar toe ging. Dat was te merken aan zijn voetstappen in het redelijk gehorige hotel.
Over uitgestrekte steppes met hier en daar een bergpiek richting Grand. Over de highway en in Grand de oude Route 66 weer opgepakt. Onderweg in de middle-of-nowhere ineens een immens hotel met casino. Ook nog een oude boogbrug in de Route. Dan veranderd het landschap en komen de rode bergen in het zicht. Weer veel verlaten benzinepompen langs de route. Ook veel vervallen motels.
We rijden een stuk langs een spoorlijn die een aantal plaatsen welvaart heeft gegeven. Bizar lange treinen weer tegengekomen.
Ineens wordt het landschap veel rotsachtiger en roder.
Dan voorbij Prewitt. Nog meer treinen en nog meer rode rotspartijen.
In Red Rock Park van de route af en prachtige foto's gemaakt van een rotspartij met de naam Church Rock.
Door naar Gallup waar we zowaar een moskee tegenkomen langs de weg. In Gallup ook weer de auto uit en even de benen gestrekt en een rondje door de stad gelopen. Heel veel Mexicaanse en Indiaanse invloeden. Ook veel winkels met Indiaanse prullaria.
Dan de stateborder van Arizona over. Het landschap veranderd ineens weer van rotsachtig naar een steppen gebied met heel verre vergezichten.
Dan de afslag naar Painted Dessert en Petrifeid Forrest.
JE WEET NIET WAT JE DAAR ZIET.
We hebben ruim 3,5 uur gedaan over een stuk van 28 mile, ca 50 km. ZOVEEL TE ZIEN EN ZOVEEL INDRUKKEN. Schilderachtige taferelen met rood gekleurde rotsen. Dan weer steppes. Vervolgens lava in alle kleuren. Dan weer witte rotspartijen. Opeens gelaagde rotsen met rode, blauwe, witte banden.
En de uitgestrekheid van het landschap!
Zonder foto's is het echt niet te beschrijven.
Dan ga je opeens over in het gebied van de Navaro indianen en ga je over van de Painted Dessert in Petrifeid Forrest. Hier ook de restanten van een Navaro nederzetting. Met oude inscripties in de rotsen uit ver verleden.
In dit deel van het "park" bevinden zich veel, heel veel versteende boomstammen in allerlei kleuren. Nog een stuk gewandeld door een gebied waar echt heel veel van deze versteende stammen zijn te zien.
Vandaag ruim 380 foto's gemaakt dus dat wordt een hele uitzoekerij om hier nog wat toonbaars van te maken. Alles is even mooi.
Vandaag trouwens ook weer een tijdzone gepasserd zodat het tijdsverschil met thuis nu negen uur is. Al met al 430 km gereden en daar 10 uur over gedaan. Dat voelde echt niet zo. Is door alle indrukken veel sneller gegaan.
Morgen naar de Grand Canyon. Kijken welke indrukken we dan weer te verwerken krijgen.
Nu even een steak naar binnen werken, douchen en naar bed.
Groet.

• 08 Oktober 2016 - 07:41

Martijn:

Dag Rob en Stijl, echt prachtige foto's. Je weet niet wat je ziet. Doorgang Door het indianengebied lijkt mij ook bijzonder.
    Kom je overigens nog veel andere route 66 gangers tegen?

Wij vandaag weer naar huis na heerlijke vakantie.

Hartelijke groet,

Martijn

• 09 Oktober 2016 - 18:28

M. Mensink-van Dulst:

dag zoon en kleinzoon, het duizelt mij al als ik je verhalen lees: hoe moet dit dan wel met jullie zijn. Wat een fantastische reis maken jullie en geweldig dag jullie ons daar elke dag deel van uit laten maken. Genie3t nog van het laatste restje en daarna goede reis naar huis. Liefs omama.