Dag 13: Flagstaff - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rob Mensink - WaarBenJij.nu Dag 13: Flagstaff - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rob Mensink - WaarBenJij.nu

Dag 13: Flagstaff - Las Vegas

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

10 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Weer een dag te gaan. Het eind komt nu wel in zicht helaas. Nog twee reisdagen en vier overnachtingen voordat deze ervaring achter de rug is.
Vandaag bij een temperatuur van 2 graden boven nul vertrokken vanuit Flagstaff. Net het dorp uit kom je ineens weer een paar fietsers tegen. Die mogen hier gewoon over de vluchtstrook van de snelweg fietsen.
Bij Ash Fork de highway af om weer een heel stuk historische route te gaan rijden.
Eerst is het landschap nog heuvelachtig en bebost, maar dat veranderd al weer snel in wijdse uitzichten met hier en daar een struik.
Ze weten hier trouwens in de plaatsjes de commercie rondom Route 66 goed uit te buiten. Overal souvenier shops en heel veel oude auto's (wrakken maar ook nog goed opknapbare) uit de jaren 20 tot 60.
Lange, lange rechte wegen. We hebben stukken gehad van 15 mile, flauwe bocht, weer 20 mile, flauwe bocht en vervolgens weer 20 mile kaarsrecht. Leuk ook om de oude elektriciteitspalen langs de route te zien staan.
Dan een stop in Seligman. Komen we weer een bus vol chinese tegen. Stikt het hier van. Allemaal op vakantie. Gids met vlaggetje, dames met hoedjes, mondkapje voor en de mannen maar foto's maken. Net als wij trouwens.
Dan langs Peach Springs en Kingman.
Daar van route 66 af richting Las Vegas.
Landschap wordt nu steeds meer woestijn. Temperatuur stijgt tot boven de 30 graden.
Na 30 mile veranderd dit weer in bergen en maanlandschap achtige rotsen.
Slingerende wegen door de rotsen brengen ons over de state border in Nevada.
Ook passeren we daar de Hooverdam. Van de weg af om een kijkje, en foto's te maken van deze immense stuwdam. Een mooi staaltje werk uit de jaren 30 met veel art-deco details.
Dan echt woestijn gebied in met zelfs een paar stofhozen.
Las Vegas komt in zicht.
Inchecken in hotel met 1200 kamers. Bizar groot en dan zijn er ook nog hotels met 2000 tot 5000 kamers.
Richting Strip. Even wat eten en dan alles over je heen laten komen. Mensen, bizarre auto's, neon, shows, casino's.
Morgen een toer met hop-on-hop-off bus om zoveel mogelijk van deze 8 km lange absurditeit mee te maken.