Chicago-Springfield, Illinois - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Rob Mensink - WaarBenJij.nu Chicago-Springfield, Illinois - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Rob Mensink - WaarBenJij.nu

Chicago-Springfield, Illinois

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

30 September 2016 | Verenigde Staten, Chicago

Jullie zullen het niet geloven maar de tweede avond in Amerika (woensdagavond dus) hebben we al vegtarisch gegeten. Echt waar. En nog hartstikke lekker ook.
We hadden een italiaans restaurant op de korrel, maar daar was het zo ontzettend druk dat we minimaal een uur moesten wachten. Buiten in de regen. Dat doen we dus NIET.
Vervolgens een trendy tent bezocht en daar heerlijk risotto met spinazie, truffel, paddestoelen en hazelnoten gegeten.
Terug naar hotel en heerlijk geslapen.

Vanmorgen dan eindelijk begonnen aan de echt eerste etappe. Chicago - Springfield, Illinois. Bijna 350 km. Gestart op het enige echte beginpunt aan Lake Michigan.
Eerst de grote stad uit en daarne in de stromende regen echt zoveel mogelijk de orginele oude route gevolgd. Stond perfect aangegeven met de bekende bordjes.

Echt leuke oude stadjes met oude benzinepompen, orginele Amerikaanse woningen en trailerparken.

Over de route valt niet meer te zeggen dat het indrukwekkend was. Zeker de langs Route 66 lopende highway 55 met onwijs grote vrachtwagencombinaties.
Alles is hier groot in dit land. Wolkenkrabbers, wegen, auto's, pizza's en mensen.

Nu in ons hotel in St. Louis nadat we wederom lekker hebben gegten in een visrestaurant.
Drie dagen hier in het land (en het gebied rondom Chicago) van vlees, veel vlees en nog meer vlees, en wij dan pas 1x vlees gegeten!!!!

Morgen een stuk van ca. 150 km naar Saint Louis. En weer een volgend verslag.

• 30 September 2016 - 04:15

Katinka:

Leuk om jullie verslagen te lezen, al is het hier nu midden in de nacht!

• 30 September 2016 - 08:47

Corrie En Hans:

Ha die Rob en Stijn,

Hier nu vrijdagochtend, aan de koffie na het ontbijt. Mooie foto's op de app en zo te lezen genoeg bijzondere indrukken. En hoe vindt Stijn het, zo met zijn paps op stap?

Groetjes van HaCo

• 30 September 2016 - 09:24

Martijn:

Dag heren, ik ben onder de indruk van jullie. Vegetarisch eten. Goed hoor. De route lijkt mij ook prachtig. Leuk die oude huizen en benzinepompen. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Groet Martijn

• 30 September 2016 - 12:54

J4:

Hé Bro en neef,

Geweldig om het allemaal te lezen. Het genieten van jullie straalt ervan af!

Kus.