Dag 15: Etappe 11, Las Vegas - Santa Monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Rob Mensink - WaarBenJij.nu Dag 15: Etappe 11, Las Vegas - Santa Monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Rob Mensink - WaarBenJij.nu

Dag 15: Etappe 11, Las Vegas - Santa Monica

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Santa Monica

HET ZIT ER (BIJNA)OP!!!!!!
Vanmiddag om 17:30 stonden we op de pier van Santa Monica. Het eindpunt van Route 66. We hebben het gehaald. Ik had trouwens niet anders verwacht.
Ruim 3000 miles ofwel 4800 km. De exacte stand horen jullie nog na terugbrengst van de auto.
Vanmorgen weer rond 09:00 uur in de auto om een waanzinnige stad achter ons te laten. Las Vegas spoort echt niet.
Nog een paar foto's van de stad en dan de snelweg op richting Baker.
Omgeving wordt steeds droger en er is ook steeds minder begroeing te zien.
Dan opeens midden in de Mojave Dessert echt op 50 mile van elke beschaving een enorm pretpark met hotel en zeker 3 gigantische achtbanen.
Dan de grens met Californie over en daar een heel ontzettend groot zonne-energie complex. Prachtig om te zien.
Woestijn is echt groot, vlak, zanderig en heet.
In de verte weer bergen. En bij Helendala een groene oase midden in de woestijn.
Komen we ook meer groen tegen in de vorm van cactussen.
Ook een stadje met de prachtige naam: Zzyzx!
Vervolgens komt Barstow in zicht.
Hier verlaten we de snelweg om een stuk historische route te rijden.
Dan wordt de natuur weer een woestijn. Bij Victorville de snelweg weer op richting San Bernadino.
Hier zijn de gevolgen van de bosbranden van twee maanden geleden nog zeer goed te zien. Alle vegetatie die er stond is zwartgeblakerd.
Bij Foothill weer de bewoonde wereld in en we komen nu ook
lager tov zeeniveau. Dat is oa te merken aan de palmbomen die langs de wegen groeien.
De snelweg weer op richting eindpunt.
We rijden via Passedena richting Hollywood.
Daar nog even langs de Hollywood Boulevard met de walk of Fame. Ook de beroemde Hollywood letters gezien in de Hollywood Hills.
Via SunsetBoulevard door Beverly Hills met echt grote landgoederen en dure auto's.
Uiteindelijk rijden we Santa Monica in. Inchecken in hotel en dan...... naar de pier en foto's gemaakt bij het bord End of the Trail.
Morgen nog een dagje hier, dan overmorgen de auto afleveren, de uiteindelijke kilometers te weten komen en dan naar huis.
Een lang gekoesterde wens is dan vervuld.
Rest te zeggen dat we het enorm naar ons zin gehad hebben samen. Lange dagen, heel veel gezien en een onvergetelijke ervaring.

• 12 Oktober 2016 - 06:54

Jolien:

Gefeliciteerd:)
    Mooi verhaal. Ben zo benieuwd naar alle foto's.
    Dikke kus